Live Chat voor Lightspeed & Webshops

Webwinkel eigenaren en e-commercebedrijven hebben veel opties als het gaat om het bieden van klantenservice aan hun bezoekers. Van telefonische hulp tot gesprekken via sociale media, er is geen gebrek aan communicatiemethoden in de wereld van vandaag. Live Chat wordt door veel bedrijven en webwinkels beschouwd als de handigste methode om online meer resultaat te krijgen met hun webwinkel.

Live Chat voor Lightspeed

Wat kan het toevoegen van een Live Chat-functie betekenen voor jouw Lightspeed-webshop?

LiveChat integreren met jouw webwinkel bij Lightspeed? Meld je eerst aan voor een account bij LiveChat. Installeer daarna de LiveChat App direct in jouw Lightspeed backend.
Live Chat installatie met Lightspeed

  • Verhoogde klanttevredenheid
    Volgens diverse onderzoeken is een gemiddelde van 46% van de online shoppers dat zegt, dat live chat een van de belangrijkste functies is die een e-commerce-website kan bieden. Het creëert een gevoel van persoonlijke aandacht en versnelt het koopproces door niet te eisen dat klanten de site verlaten op zoek naar antwoorden.
  • Verhoogde loyaliteit van je terugkerende webshopbezoekers
    Een directe klantenondersteuning vergroot de kans dat klanten terugkeren, aangezien het je website gebruiksvriendelijker en gedenkwaardiger maakt. Daarnaast biedt het ook een kans in consultive-selling, oftewel, het geven van deskundig advies met de bijhorende diensten en artikelen. Volgens verschillende online onderzoeken meldde een gemiddelde van 41% van de klanten, die via een live chat iets op een website kochten, dit pas gedaan te hebben na een chatsessie-gesprek met een medewerker via een website live chat gesprek.
  • Boost je online omzet en sales
    LiveChat is een uitstekende manier om de zorgen of bezwaren van klanten direct weg te nemen. Daarnaast houdt een goede chatsessie bezoekers betrokken terwijl ze beslissen of hun artikelen zijn ze zoeken. Daarbij zou je ook een chat proactief kunnen starten bij bezoekers die ongebruikelijk gedrag vertonen, zoals: hoge ‘time-on-page’, inactieve ‘cart-to-order’ proces of bij het vergelijken van ‘compare-product-pages’ artikelen.

Live Chat laten opvallen

Een belangrijk onderdeel om ervoor te zorgen dat jouw Live Chat ook echt effectief is, is om ervoor te zorgen dat het pictogram of de chatbalk zichtbaar is. Hiermee trek je de aandacht voor elke bezoeker die een vraag heeft en support nodig heeft.

Volg deze 3-basisregels

Je moet er ook voor zorgen dat je chatgedrag correct volgt met deze drie basisregel: snelheid, efficiëntie en informaliteit. Je communicatie moet passen bij de bedrijfscultuur of communicatiestijl van je webwinkel, maar mag niet te ‘scripted’ zijn of onnatuurlijk tonen.

Het hele doel is om te bewijzen dat je een mens bent aan de andere kant van het toetsenbord, dat natuurlijk en gemakkelijk in de omgang is, je antwoorden niet te lang maken en vragen snel, correct en beknopt beantwoorden.

Een hoge klanttevredenheid leidt tot loyale en terugkerende klanten die in grotere aantallen converteren. Een livechat functie in je online winkel, met bijvoorbeeld Lightspeed, is een van de eenvoudigste en meest effectieve manieren om snel betere relaties online op te bouwen.

Maak de aankoop makkelijk en creëer meer leads

Maak van elke bezoeker een klant. Iedere bezoeker is een potentiële klant. Ontdek onze live chat mogelijkheden! Eén inbox app voor alle online klantcommunicatie: website chat, e-mail, Facebook Messenger en zoveel meer.

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.