Zelf de taalinstellingen bijwerken tot een meertalige livechat voor jouw website

Goedenmorgen, guten morgen, good morning… Zelf je livechat widget instellen in de juiste taal voor je bezoekers op jouw multi-language website(s). Wij leggen het voor je uit in de volgende stappen, in het kort moet je het volgende instellen: ‘Groups’ en je ‘LiveChat widget’.

Taalinstellingen per groep met livechat

We starten met het instellen van de URL-regels: chats doorsturen naar geselecteerde groepen. Hiervoor gaan we voorwaarde instellen op basis van de url(s).

Met URL-regels kun je chats van geselecteerde pagina’s doorsturen naar specifieke groepen en de daarbij horende livechat-agents. Je hebt bijvoorbeeld toegewijde agents die bekwaam zijn in verschillende gebieden, zoals verkoop en ondersteuning, of juist op basis van taal. Met URL-regels kun je dus chats doorsturen naar de ene of de andere groep, afhankelijk van de pagina waar de chat is begonnen.

TIP:
Met behulp van URL-regels kunt je ook spelen met het uiterlijk van jouw chatvenster van pagina tot pagina en website tot website. Je kunt zelfs een regel instellen die de chat op geselecteerde pagina’s uitschakelt.

Chats doorsturen naar specifieke groeps/agents met regels

Je kunt chats op geselecteerde pagina’s rechtstreeks doorsturen naar specifieke groepen. Chats van bijvoorbeeld .nl of een .de domainnaam kunenn worden doorgestuurd naar een nieuwe groep die je dan ‘NL’ of ‘DE’ noemt. Volg hiervoor deze instructies:

Stappen (1-3 min):

  • Log in op LiveChat en ga naar de linkerzijde → Agents → Tabblad Groups: Add group (blauwe knop) en voeg groepen toe zoals ‘NL’, ‘DE’, etc. Vergeet ook niet om even de juiste chat agents toe te kennen aan de groep.
  • Ga naar de linkerzijde → Settings → Chat Settings → Routing rules: Add new rule.
  • Selecteer hier en type je voorwaarden in zoals domein of pagina. Voer het URL-adres in van de pagina waarvandaan je chats wilt routeren. Dit kan een gedeeltelijke of een exacte overeenkomst zijn.
  • En ‘route to group’ DE.
  • Voer het URL-adres in van de pagina waarvandaan je chats wilt routeren. Dit kan een gedeeltelijke of een exacte overeenkomst zijn.

Vanaf nu worden alle chats die op de opgegeven pagina of domein zijn gestart, doorgestuurd naar agenten van de geselecteerde groep.

Pas de taal van chatwidget aan voor jouw domein(en) / urls

Met de ingestelde URL-regels en groepen kun je nu bepalen hoe jouw chatwidget eruit kom te zien en wat deze moet doen voor verschillende pagina’s of domein(en).

Als je bijvoorbeeld een Nederlands en een Duitse versie hebt van jouw website, dan kun je nu de chatwidget instellen en weergeven in een taal die overeenkomt met de taal van de pagina.

Stappen (1-3 min):

  • Log in op LiveChat en ga naar de linkerzijde → Settings → Chat widget → Customization: Selecteer de juiste group, zoals NL of DE en pas de vormgeving aan van je livechat venster.
  • Ga naar de linkerzijde → Settings → Chat widget → Language: Selecteer de juiste groep, en daarna de chat widget language die hier bij hoort. Bijvoorbeeld: group = DE en chat widget taal is ‘Deutsch’.

En je bent klaar, vergeet natuurlijk niet om op ‘save’ te klikken (blauwe knop aan de onderzijde). Je kunt ook veel andere instellingen voor een groep of widget aanpassen. Voel je vrij en experimenteer met andere zinnen, layout of regels.

Toch ondersteuning nodig? Wij helpen je graag goed op weg

Zorg dat jouw bedrijf online goed zichtbaar is en trek meer potentiële klanten aan. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen?

LiveChat helpt je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen voor jouw website. Tevens ondersteunen we je op nog méér vlakken. Wat dacht je van een praktijkgerichte marketingstrategie dat naadloos aansluit op jouw live chat gebruik, website en leads?

Laat je gegevens achter in onze chatbox en we bellen je terug. Of bekijk een van onze internationale business cases of beste praktijkvoorbeelden.

Begroetingen instellen LiveChat

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.