Chat tools

Chatten is simpeler met LiveChat. Je medewerkers krijgen alle tools en informatie die ze nodig hebben om een fijne chat ervaring te creëren voor de klant.

Chatbericht sneak-peek

Met LiveChat kun je bijna letterlijk in het hoofd van je klanten kijken. Alles wat klanten typen is zichtbaar in het chatvenster, zelfs als ze het niet versturen.

Met ‘Message sneak peek’ kun je berichten voorbereiden en problemen ontdekken die normaal onopgemerkt blijven.

Vooraf ingestelde berichten

Je hoeft niet meer keer-op-keer hetzelfde antwoord in te typen. Met ‘canned responses’ werk je slim door een vooraf gemaakt antwoord voor populaire vragen op te roepen. Dit doe je met enkele toetsaanslagen.

Bespaar tijd met ’canned responses’ voor informatie over korting, je prijzen en links naar specifieke pagina’s op je website.

Bezoekersinformatie

LiveChat voorziet je van alle benodigde bezoekersinformatie die je nodig hebt om een sale te sluiten of een supportcase op te lossen.

Elke chat kan starten met een aangepast pre-chat enquête waarin de klant gevraagd wordt om zijn of haar email, order-ID of andere relevante info, zodat je dit niet elke keer dezelfde vragen hoeft te stellen.

Chat tags

Door de chats te taggen krijg je toegang tot een nieuw niveau aan klantgegevens. Door een label toe te voegen aan een chat, kun je statistieken opvragen voor specifieke klantcases.

Check bijvoorbeeld de huidige staat van klanttevredenheid voor support gerelateerde chats. Je ziet dan precies welke cases uitdagend zijn en extra tijd nodig hebben om af te handelen.

Bestanden delen

Zowel medewerkers als klanten kunnen LiveChat gebruiken om bestanden uit te wisselen. Je hoeft geen vervelende links of e-mailbijlagen meer te gebruiken. Sleep gewoon een bestand in het chatvenster et voila, LiveChat doet het zware werk voor je.

Wil je toch liever Dropbox gebruiken om bestanden te delen? Geen zorgen, daar hebben we ook een integratie voor!

Chatverslagen en archieven

Alle chats worden opgeslagen en zijn later toegankelijk. Met behulp van rijke filteropties, kun je snel chatgesprekken vinden die een specifieke zin bevatten, die door een medewerker zijn behandeld of die plaatsvonden binnen een specifiek tijdsbestek.

Tijdlijn

Als je terugkerende klanten aanspreekt, moet je altijd eerdere chats checken om de beste service te kunnen leveren. Met LiveChat zijn alle voorgaande chats direct beschikbaar in het chatvenster. Het is dus niet nodig om heen en weer te schakelen tussen de chat en het archief.

Leveringsstatus

LiveChat laat jou en je klanten zien wanneer berichten die in een chat worden verzonden, worden afgeleverd en gelezen.

Leveringsstatussen zorgen voor een continue flow in het gesprek, zodat er geen enkel antwoord verloren gaat tijdens verzending.

Marketing hulp nodig?

Zorg dat jouw bedrijf online goed zichtbaar is en trek meer potentiële klanten aan. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? LiveChat helpt je graag met het bepalen van een succesvolle marketingstrategie en welke tools voor jouw het meest effectief zullen zijn.

Laat je gegevens achter via onze chat ons contactformulier en we bellen je terug. Zodat we samen een kleine brainstorm kunnen houden, waarmee jij direct vooruit kunt.

Meer LiveChat functies

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.