Engagement

Verhoog de kans op een gesprek met je websitebezoekers. Maak de chat opvallender en voeg een eyecatcher of chatbuttons toe. Met chatuitnodigingen bereik je automatisch meer bezoekers.

Automatische begroetingen

Als je websitebezoekers bepaalde acties uitvoeren op de website, detecteert LiveChat dit en stuurt op basis van deze actie een chatuitnodiging. Als een websitebezoeker meerdere hulp of FAQ pagina’s heeft bekeken, kun je bijvoorbeeld een chatgesprek starten waarin je jouw hulp aanbiedt.

Na de set-up van de triggers van de automatische begroetingen, zullen alle chatuitnodigingen automatisch gestuurd worden. Het enige wat jij hoeft te doen is alle extra chats te beantwoorden. Handig toch?

Identificeer het doel van je bezoeker

LiveChat helpt je bij het identificeren het gedrag van je websitebezoekers: de bezoeker die iets wil kopen, de bezoeker die ondersteuning nodig heeft of de terugkerende bezoeker. Ze hebben allemaal een ander doel op de website en jij staat klaar om ze in hun behoefte te voorzien.

Eyecatchers

Jouw bezoekers zien altijd het chatvenster dankzij de aangepaste eyecatcher. De eyecatcher is een graphic die de LiveChat extra laat opvallen.

Je kunt een eyecatcher gebruiken uit een galerij van kant-en-klare afbeeldingen of een eigen eyecatcher uploaden die past bij de stijl en het ontwerp van de website.

Chat op Facebook

Door de chatfunctie ook op je Facebook-pagina te plaatsen, open je een heel nieuw kanaal voor je klanten. Je collega’s beantwoorden de Facebookchats alsof het websitechats zijn.

Persoonlijke begroetingen

Ter aanvulling van de automatische chat-begroeting, kun je persoonlijke on-demand chatuitnodigingen naar je bezoekers sturen.

Dankzij deze functie kun je waardevolle prospects benaderen die anders je website zouden verlaten zonder te chatten.

Ticketformulier

Zelfs als jezelf offline bent, werkt LiveChat gewoon door. Als je uitlogt, wordt het chatvenster automatisch vervangen door een ticketformulier waar bezoekers hun vragen kunnen achterlaten. Alle vragen van de websitebezoekers worden verzameld, zodat je gelijk weer aan de slag kunt als je weer online bent.

Automatische of handmatige chatrouting

Chats in LiveChat kunnen automatisch worden aangewezen aan de beschikbare klantenservice medewerker. Dit werkt volgens een aangepast ‘round robin-algoritme’. Chats kunnen ook handmatig uit de wachtrij worden opgepakt door de medewerkers.

Bij de automatische routing zorgt het algoritme ervoor dat de chats zo gelijkmatig mogelijk worden verspreid onder de beschikbare medewerkers. Zo kun je een chat limiet instellen voor elke medewerker en wanneer dit limiet is bereikt, zal een medewerker geen chats meer ontvangen.

Als alle medewerkers in gesprek zijn, worden de overige chats in een wachtrij geplaatst. Het is mogelijk om terugkerende bezoekers te koppelen met een medewerker waar ze eerder al contact mee hebben gehad. Dit zorgt voor een persoonlijke klantervaring. Zo houden we de kwaliteit hoog.

Bij de handmatige chatrouting staan alle chats in een wachtrij. De medewerkers pikken hier zelf de chats uit en kunnen kiezen met welke bezoekers ze een chat willen starten.

Geïntegreerd en pop-up chatvenster

Er zijn twee manieren om een chatvenster op je website te plaatsen.

Optie 1 is een chatvenster dat is geïntegreerd in de website en de bezoeker volgt op elke pagina die hij of zij bezoekt. Dat werkt super, want je staat altijd paraat om hulp te bieden.

Optie 2 is een pop-up chatvenster dat via een apart venster wordt geopend. Kies voor deze optie als je de chat en je website gescheiden wilt houden. Bijvoorbeeld als je het wilt aanbieden als een losse pagina zoals chat.domein.nl, livesupport.jebedrijf.nl of een andere domeinnaam / subdomein.

Daarnaast bepaal je zelf op welke website of websites je LiveChat wilt plaatsen. Je kan dus hiermee jouw LiveChat account als live chat aanbieden op meerdere websites.

Marketing hulp nodig?

Hoe je engagement wel succesvol onderdeel laat worden van jouw marketing. Zorg dat jouw bedrijf online goed zichtbaar is en trek meer potentiële klanten aan. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? LiveChat helpt je graag met het bepalen van een succesvolle marketingstrategie en hoe je slim begroetingen kunt instellen.

Laat je gegevens achter via onze chat ons contactformulier en we bellen je terug. Zodat we samen een kleine brainstorm kunnen houden, waarmee jij direct vooruit kunt.

Meer LiveChat functies

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.