Klantenservice management

LiveChat wordt geleverd met een reeks aan management tools. Deze tools helpen bij het organiseren rondom de inzet van je medewerkers en geven je de optie het chatgedrag te monitoren.

Management van klantenservice medewerkers

Creëer en manage het LiveChat account voor je klantenservice-teams.

Rollen van de medewerkers

Wijs diverse rollen toe aan een LiveChat-gebruiker: Eigenaar, beheerder of medewerker.

Eigenaren:
Een eigenaar kan elk aspect van een LiveChat licentie wijzigen. Alleen zij hebben toegang tot de betaalopties en kunnen deze wijzigen. Elke licentie heeft altijd maar één eigenaar.

Beheerders:
Een beheerder kun je vergelijken met de rol ‘eigenaar’, ze kunnen een licentie wijzigen en beheren, maar ze hebben geen toegang tot de betaalopties.

Medewerkers:
Medewerkers (je livechat-agents) behandelen de chats en hebben een beperkte toegang tot de instellingen en rapporten.

Groepen

Je kunt medewerkers aanwijzen voor de routing van specifieke chats. Wijs bijvoorbeeld een verkoop gerelateerde chat toe aan de afdeling sales.

Door de routing zo in te delen, kun je verschillende soorten klantenservice activiteiten, zoals bijvoorbeeld support en sales, van elkaar scheiden. Op deze manier kun je ook eenvoudig chat archieven en rapporten opvragen van deze specifieke groepen.

Live chat toezicht

Observeer de chatgesprekken van de medewerkers, zonder dat ze het weten. Zo kun je een medewerker in actie zien en oordelen of de gegeven klantenservice verloopt als gewenst.

Deze functie kun je ook gebruiken om tijdens een chat een advies toe te fluisteren aan een medewerkers. Dankzij deze functie kun je medewerkers opleiden voor live chat gebruik zonder het risico te lopen dat een klant niet goed geholpen wordt.

Werkplanner

Configureer de werkplanner in LiveChat, zodat de status van de medewerkers automatisch wordt aangepast en zij chats kunnen ontvangen. De gewenste tijden kun je vooraf instellen, zodat de status van de medewerker gelijk chats kunnen accepteren of niet als zij starten met een dienst.

In de werkplanner is het mogelijk om flexibele werktijden in te stellen per medewerker. Of dat nou op een doordeweekse dag, een paar uur in het weekend of een nachtdienst is, je draait je hand er niet voor om.

Chat limieten instellen

Je kunt een limiet instellen voor het aantal chats dat een medewerker in één keer mag hebben. Op deze manier zorg je ervoor dat startende medewerkers niet gelijk overspoeld worden door te veel chats.

Marketing hulp nodig?

Zorg dat jouw bedrijf online goed zichtbaar is en trek meer potentiële klanten aan. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? LiveChat helpt je graag met het bepalen van een succesvolle marketingstrategie en hoe jouw team efficiënt livechat gaat gebruiken.

Laat je gegevens achter via onze chat ons contactformulier en we bellen je terug. Zodat we samen een kleine brainstorm kunnen houden, waarmee jij direct vooruit kunt.

Meer LiveChat functies

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.