LiveChat’s integratie met SnapCall

SnapCall is een slimme spraakoplossing waarmee jouw team en medewerkers met klanten rechtstreeks kunnen bellen tijdens een live chat.

SnapCall LiveChat

SnapCall is de eerste oproepoplossing op de LiveChat marktetplace. Door deze integratie kan je met LiveChat rechtstreeks vanuit het chatvenster bellen. Je websitebezoekers krijgen de mogelijkheid om een telefonisch gesprek te voeren met dezelfde agent waarmee ze aan het chatten zijn.

Telefonisch contact, maar dan digitaal

Oproepen zijn volledig digitaal, er is geen telefoonnummer of extra apparatuur nodig. Je hoeft niets extra’s te installeren. Sta gewoon het microfoongebruik op je apparaat toe en start het telefoongesprek.

Normaal bellen v.s. bellen met SnapCall

Traditioneel nummertje uitwisselen, intypen op je mobiel en dan maar wachten dat er gebeld wordt? Of direct de mogelijkheid geven dat websitebezoekers met één klik kunnen bellen? Dat is SnapCall!

Bellen via LiveChat

Tijdens het gebruik van SnapCall heeft jouw klantenservice team met LiveChat de volledige controle, over wie en wanneer, de mogelijkheid krijgt om een interactie aan te gaan met een audio-call.

Bellen met LiveChat in het Chatvenster

SnapCall is de oplossing voor ingewikkelde vragen tijdens een livechat of klanten die toch even een belletje doen. Jij bepaalt zelf wanneer je dit aanbiedt tijdens een chatgesprek en hiermee de klantbeleving gaat verbeteren!

Business cases

Business cases met SnapCall voor klantenservice teams, officedesk medewerkers, front-office receptie en sales.

  1. Snelle laten schakelen van je Klantenservice
    Laat je klantenservice rechtstreeks in het chatgesprek bellen met de klant. Het bieden van een mogelijkheid voor meerdere communicatiemogelijkheden kan in bepaalde situaties super goed helpen om de handelingstijd te verbeteren, een meer persoonlijke klantbeleving geven en service-ervaring te bieden aan specifieke klantsegmenten, zoals VIP’s, delicate support of bij noodgevallen.
  2. Het betere aansturen van een verkoop van je Salesteam
    Laat je salesteam (potentiële) klanten rechtstreeks helpen in een live chat, door klanten te laten bellen. Door de mogelijkheid van een telefoongesprek te starten, kan de verkoopconversie en kans tot een sale worden verhoogd in bepaalde situaties. Waarbij een simpel telefoontje kan helpen in het besparen van tijd, een klant te overtuigen om te kopen of ervoor te zorgen dat ze in de toekomst waarschijnlijk opnieuw zullen kopen.
Business cases SnapCall

Installatie & Support

SnapCall installeren en online ondersteuning? Zie de installatie-instructies voor het correct configureren van de SnapCall App met je LiveChat-account.

Neem eventueel contact op met de leverancier voor hulp en ondersteuning. Je kunt ook verbeteringen voorstellen of nieuwe functies aanvragen in de komende versies van SnapCall. Of neem contact op met ons.

Belangrijke functies

Direct bellen embedded in de live chat
Bied je team aan om klanten rechtstreeks in het chatgesprek te bellen door op de knop te klikken. Niets te installeren, geen extra apparatuur vereist.

Direct bellen embedded in de live chat met SnapCall

Volledig digitaal en gratis
Een oproep starten vanuit de chat-widget is volledig digitaal. Dit betekent dat er geen telefoonnummer nodig is om spraakinteractie aan je klanten te kunnen aanbieden. Bellen voor de klant is volledig gratis, overal ter wereld.

Bied spraakondersteuning rechtstreeks vanuit de chatwidget
Klantenondersteuning in chat om escalatie oproepen in specifieke gevallen snel te de-escaleren, waarbij spraakinteractie (telefoon) de tijdresolutie kan verbeteren en een meer persoonlijke ervaring kan bieden.

Verbeter de verkoopconversieratio met spraak
Bied je team aan om klanten te kunnen bellen in situaties waarin een spraakinteractie de deal positief kan beïnvloeden of een relatie kan creëren die de klant zou motiveren om opnieuw te kopen.

Eenvoudige integratie
Slechts een klik om de SnapCall-app te installeren en direct vanuit de chatwidget oproepen aan te bieden. Je klanten en website bezoekers hoeven niets extra’s te installeren, zoals extra software wat je vaak ziet bij de meest bekendere telefonische/video conference software aanbieders.

Oproepoverzicht
Bekijk relevante gespreksgegevens, zoals starttijd, gespreksduur en eindtijd nadat het gesprek is beëindigd.

Call rating
Aan het einde van het gesprek kunnen klanten hun gesprek met de agent beoordelen. Een gemakkelijke manier om waardevolle feedback te krijgen.

De voordelen op een rijtje

1. Versterk de klantrelatie

In verschillende klantsituaties is het bewezen dat spraakinteracties sterkere, persoonlijkere relaties met klanten creëren en de retentiepercentages gaat verbeteren.

2. Kosten efficiëntie

Je betaalt alleen per agent. Geen extra kosten, geen beperkingen op het aantal gesprekken of gespreksduur.

3. Volledige vertrouwelijkheid

Jij noch de klant of websitebezoekers hoeft het telefoonnummer niet te delen om een gesprek te starten.

4. Jij hebt de controle

Je beslist zelf of een persoonlijk gespreksinteractie de ervaring kan verbeteren en kiest welke klanten of websitebezoekers jou mogen bellen.

SnapCall bellen waarmee jij de controle hebt.

LiveChat gespreksverslag opvragen
Klanten kunnen het transcript opvragen door te klikken op de knop ‘Verzenden van het transcript’. Deze optie is beschikbaar onder de drie kleine puntjes in de chat widget.

Dit is de introductie uitleg voor nu! Als je vragen of verzoeken hebt, voel je vrij om met ons te chatten. Onze support helden zitten voor je klaar of ga naar onze support pagina.

Hulp nodig met het SnapCall?

Zorg dat jouw bedrijf online goed bereikbaar is en trek meer potentiële klanten aan. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen?

LiveChat helpt je graag met het realiseren van een succesvolle installatie voor jouw website. Tevens ondersteunen we je op nog méér vlakken. Wat dacht je van een praktijkgerichte marketingstrategie dat naadloos aansluit op jouw live chat gebruik, website en doelstellingen?

Laat je gegevens achter in onze chatbox en we bellen je terug.

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.