Intercom of Olark?

Vergelijk hier Olark en Intercom met elkaar en bepaal de meest geschikte live chat software voor je bedrijf… en misschien is LiveChat ook wel iets voor jou?

Chat venster opmaak en design

Intercom of Olark

In Olark is het mogelijk om basisaanpassingen uit te voeren in het chatvenster. Pas bijvoorbeeld de kleur, grootte of weergave van het chat-icoontje aan. Met Olark kun je ook aangepaste aandachttrekkers instellen om het chatvenster extra te laten opvallen en zo sneller bezoekers aan te trekken. Als je de branding van Olark wilt verwijderen, dien je $59 per maand extra te betalen.

Intercom biedt een standaard chatvenster met een vloeiende openingsanimatie. Het logo van Intercom zit standaard in het chaticoontje en het is niet mogelijk om deze branding te verwijderen. Het chatvenster kan gemakkelijk worden aangepast door een eenvoudige instelling enkele basiselementen zoals achtergrondkleuren en patronen. 

LiveChat biedt een modern chatvenster met een mooie openingsanimatie en verschillende opties om het venster aan te passen. Denk aan kleuren, stijlen of de positie van het chat icoontje. In de galerie met geanimeerde eyecatchers, heb je een keuze aan eyecatchers die de aandacht van je bezoekers trekken en sneller een gesprek op gang brengen.

Chat + automatische berichten

Olark geautomatiseerde chatberichten
Als je gebruik wilt maken van de geautomatiseerde chatberichten van Olark, moet je het premium abonnement aanschaffen. De prijzen zijn vanaf €15 per gebruiker. Voor deze prijs ontvang je de basisfuncties van Olark, zoals het instellen van gebruikersgroepen, het verzenden van transcripten en voorgedefinieerde shortcuts.  

Intercom geautomatiseerde chatberichten
Bij Intercom dien je Inbox en Berichten aan te schaffen, voordat je kunt chatten en geautomatiseerde berichten kunt sturen. De prijzen zijn vanaf €93 per maand. Met dit abonnement kun je geautomatiseerde chat berichten inplannen die worden getriggerd op basis van de activiteiten van je bezoekers, denk aan het bekijken van een specifieke pagina of de tijd die een bezoeker doorbrengt op je website. 

LiveChat geautomatiseerde chatberichten
Met het Business abonnement van LiveChat kun je eenvoudig een onbeperkt aantal aangepaste begroetingen maken. Op basis van verschillende vooraf gedefinieerde scenario’s, zoals bijvoorbeeld de doorgebrachte tijd op de website, land van herkomst, verwijzende pagina’s of als de bezoeker de website eerder heeft bezocht. De prijzen zijn vanaf €34 per maand. 

Chat + geautomatiseerde berichten + e-mail

Olark chat, automatische berichten en email
In Olark in het niet mogelijk om ook de e-mailcommunicatie met je websitebezoekers te managen. Het enige kanaal waarmee je kunt communiceren met je klanten is met de live chat die op je website is geïnstalleerd.

Intercom chat, automatische berichten en email
Binnen de Inbox & Berichten functies van Intercom kun je via zowel chat als e-mail in gesprek gaan met je klanten. Alle gesprekken kun je op één plek beheren.

LiveChat chat, automatische berichten en email
Het Business Abonnement van LiveChat bevat een ticketingsysteem, met deze optie kun je later per e-mail reageren als je op dat moment niet in de gelegenheid bent om te chatten. De status van elke case kun je aanpassen zodat je precies kunt zien welke zaken opgelost zijn of nog aandacht nodig hebben.

Chat + geautomatiseerde berichten + e-mail

Chat + geautomatiseerde berichten + e-mail + bot

Olark chatbot
Olark bevat geen chatbot functie waarmee je geautomatiseerde scenario’s kunt aanmaken. 

Intercom operator bot
Intercom heeft een zogenaamde ‘Operator’ functie die automatisch reageert op vragen van bezoekers. Deze functie is gebaseerd op eenvoudige vooraf gedefinieerde antwoorden. Een geavanceerde aanpassing van de antwoorden is niet mogelijk. 

LiveChat ChatBot
LiveChat bevat een ChatBot extensie met toegang tot een volledig aanpasbare botoplossing. Je kunt geautomatiseerde antwoorden instellen op basis van trefwoorden of verschillende scenario’s. De ChatBot maakt het mogelijk om de chat over te dragen aan een echter gebruiker als daar behoefte aan is.

Chat + geautomatiseerde berichten + e-mail + bot

Chat + geautomatiseerde berichten + email + bot + kennisbank

Olark knowledgebase
Olark bevat geen optie om de kennisbank van je bedrijf op te slaan en te gebruiken in de chatgesprekken met klanten. 

Intercom knowledgebase
Intercom biedt deze mogelijkheid wel (kost $49,- extra per maand). Bij Intercom kun je de kennisbank voor je bedrijf opzetten en gebruiken in de gesprekken met je klanten.

LiveChat knowledgebase
Gebruik de gratis kennisbank extensie van LiveChat. Hiermee kun je eenvoudige kennisbank opzetten en beschikbaar stellen. Of laat LiveChat een suggestie doen voor info, terwijl je aan het chatten bent met een klant.

Samenvatting Olark vs Intercom

Samenvatting Olark vs Intercom

Probeer LiveChat 14 dagen helemaal gratis

Ervaar LiveChat 14 dagen gratis uit, geen creditcard nodig.
Ervaar zelf of alle functies goed passen binnen jouw bedrijf. Start je aanmelding met slechts je e-mailadres, je hebt zelfs geen creditcard nodig om te kunnen starten.

Bij LiveChat ontvang je een complete set van tools die je volledige en toekomstige klantenservicewensen bedienen. Dat alles binnen één product en met één uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Start een gratis proefperiode

Eenvoudige installatie in 5 minuten, ontdek live chat en ervaar alle features van het LiveChat Team-abonnement gratis uit.